Спадщина

Кожен рано чи пізно стикається з необхідністю оформити спадщину, тобто здійснити документальне оформлення переходу прав та обов’язків від спадкодавця (особи, яка померла) до інших осіб – спадкоємців (за заповітом чи за законом).

Спадкоємцям необхідно знати, що спадщина відкривається за останнім місцем проживання спадкодавця, а строк для її прийняття (чи відмови від спадщини) встановлено у шість місяців з дня смерті спадкодавця. Дотримання встановленого законом строку на прийняття спадщини є дуже важливим, адже в подальшому поновити свої права можливо буде у судовому порядку за наявності поважних причин, що унеможливлювали реалізувати своє право у встановлений законом строк.

This ad was automatically placed here by AdSense. Click here to learn more.

Окрім цього, необхідно також знати, що ведення спадкової справи здійснюється лише тим нотаріусом, який відкрив спадкову справу за першою заявою спадкоємця чи вимогою кредитора. Усі наступні заяви, звернення тощо, відповідно до закону, мають бути адресовані нотаріусу за місцем відкриття спадщини.

Законодавством передбачено, що у випадку, коли спадкоємець постійно проживав разом із спадкодавцем на час відкриття спадщини, він вважається таким, що автоматично прийняв спадщину, якщо протягом шести місяців він не заявить про відмову від неї. Проте звертатись до нотаріуса про прийняття спадщини та відкривати спадкову справу все ж таки необхідно, адже лише отримавши свідоцтво про право на спадщину, спадкоємець за законом чи за заповітом стає повноправним власником майна. У випадку, коли мова йде про нерухоме майно, спадкоємець також зобов'язаний звернутися за здійсненням державної реєстрації права власності на таке майно.

This ad was automatically placed here by AdSense. Click here to learn more.

Ведення спадкової справи нотаріусом є, зазвичай, складним і довготривалим процесом, який вимагає від нотаріуса не лише професіоналізму та досконалого знання законодавства, а й уміння бути психологом та розумітися на людських почуттях та взаємовідносинах. Тому для спадкоємців надзвичайно важливо довіряти нотаріусу, який вестиме спадкову справу, та бути впевненими у його професіоналізмі.

На відміну від більшості інших правочинів, ведення спадкової справи, потребуватиме й більш тривалого часу взаємодії нотаріуса та спадкоємця, а типовий алгоритм дій нотаріуса буде виглядати таким чином:

  1. Первинна консультація у нотаріуса та його ознайомлення з наявними документами (якщо наявні з собою на надані для ознайомлення);
  2. Прийом заяви про прийняття спадщини;
  3. Відкриття спадкової справи та її реєстрація в Спадковому реєстрі;
  4. Робота з наданими документами, видача запитів (за необхідності);
  5. Здійснення перевірок, передбачених законодавством;
  6. Видача свідоцтва про право на спадщину за наявності всіх необхідних документів та спливу встановленого законом строку;
  7. Реєстрацій свідоцтва про право на спадщину в Спадковому реєстрі,
  8. Реєстрація права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (за необхідності – при видачі свідоцтва про право на спадщину на нерухоме майно).

Підсумовуючи, необхідно ще раз наголосити на неможливості передбачити та описати усі тонкощі і нюанси кожної конкретної спадкової справи, необхідні для її правильного оформлення, а тому пропоную Вам особисто звертатися до нотаріуса, який завжди допоможе Вам реалізувати свої законні права та інтереси.

 

 

 

 

TOP
error: Content is protected !!